Huisvesting en facilitaire zaken
Omschrijving
Huisvesting
Bij huisvesting gaat het om het onderhoud, de beveiliging, het organiseren en faciliteren van het hybride werken en de inrichting van het gemeentehuis.
Facilitaire zaken
Bij facilitaire zaken gaat het om de het organiseren en faciliteren van zowel interne als externe bijeenkomsten, catering, postzaken en drukwerk.
Doelstelling:
- Een veilige en efficiënte (werk)omgeving bieden aan de gemeenteraad, het college, de medewerkers, de inwoners en de bezoekers van de gemeente.
- Het bieden van goede interne dienstverlening en het zorgen voor representatieve interne en externe bijeenkomsten.
Activiteiten
Huisvesting
- 2024 stond in het teken van de totstandkoming van het definitieve ontwerp van het nieuwe gemeentehuis.
- In 2023 is het gemeentehuis verkocht aan Thius. Vandaar dat in 2024 alleen de noodzakelijke onderhoudstaken zijn uitgevoerd. Hiervoor zijn lokale ondernemers ingezet.
- Nieuwe medewerkers hebben ook in 2024 een thuiswerkplek ontvangen.
- De werkplaats van het gemeentehuis biedt vanaf 2024 onderdak aan het voertuig van handhaving.
- Om een goed beeld te krijgen van de inventaris, wat eventueel mee kan naar het nieuwe gemeentehuis, heeft een taxateur alle waardevolle stukken getaxeerd.
Facilitaire zaken
- De afdeling facilitair faciliteerde alle stemlokalen in de gemeente.
- De gemeente faciliteerde meerdere evenementen en bijeenkomsten. Onder andere het festival Buren Bruist.
- Het in 2024 niet gelukt om substantieel minder fysieke post te versturen. Ondanks de invoering van de digitale handtekening. De hogere uitgaven aan PostNL ontstonden met name door bulkpost aan buurtschappen en mailings aan alle huishoudens binnen de gemeente. Ook werden meer aangetekende poststukken verstuurd voor adresonderzoeken.
- Door een ander contract werd bespaard op schoonmaakkosten.